dimarts, 26 d’abril del 2011

ANÀLISI DE L’ANUNCI CONTRA EL RACISME “PUT RACISME OFF”

L’anunci “put racisme off” ha estat realitzat per la Fundació F.C Barcelona i la UNESCO, en l’objectiu de transmetre un missatge en contra el racime.

És un missatge clar, senzill i contundent. Apareix La paraula “racisme” en vermell, color d’alerta. També és el color de la sang i de la violència, tot allò contra què s’ha de lluitar.

Comença amb un primer pla de RACISM (per deixar clar des d’un primer moment de què tracta l’anunci). Seguidament un primer pla de la cara d’en Messi i un pla detall de la mà d’en Messi també amb un espai de color negre. Desprès en Messi escriu la paraula PUT, amb la veu en off en castellà.

Posteriorment , trobem un pla detall d’en Keita escrivint amb un esprai vermell la paraula RACISM, i parlant en francès. Després en Piqué amb un esprai negre escriu OFFSIDE, mente s’expressa en anglès, i tot seguit en català.

El vídeo acaba quan Piqué desapareix del pla i es veu en un pla general allò que els jugadors del Barça han escrit: PUT RACISM OFFLINE.

El vídeo està tot subtitulat al castellà, i en només 30 segons es parla amb 4 idiomes diferents, catellà, francès, anglès i català. Aquest spot té doble finalitat, el Barça arribar més lluny, i de donar a entreveure que el racisme és aquesta manca de pluralitat.

Precisament és Keita, el jugador de pell negre qui escriu la paraula RACISM amb vermell. Això és perquè la major part del racisme es concentra envers la gent de pell fosca.

Els plans són tots curts, i en moviment.És vol mostrar acció rapidesa I activitat. La idea és que s’ha de lluitar i ser actiu per a aquesta causa. No és un pla seqüència, sinó tot el contrari. Són plans molt curts, de 2-3 segons com a màxim, per enfatitzar la idea d’immediatesa.

Jordi Cordonet, Teresa Carbonell, Marta Jimenez i Aaron Laranga.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada